1. Wettelijke garanties
Alle verkochte producten vallen onder:
- De wettelijke garantie van conformiteit (garantie légale de conformité, artikelen L.217-4 tot L.217-14 van de Franse consumentenwet), die twee jaar vanaf de levering geldt. Als een product defect is of niet aan de beschrijving voldoet, hebben consumenten recht op reparatie of vervanging (of op terugbetaling als reparatie/vervanging onmogelijk is).
- De garantie tegen verborgen gebreken (garantie des vices cachés, artikelen 1641 tot 1649 van het Franse Burgerlijk Wetboek), die van toepassing is als een verborgen gebrek het product onbruikbaar maakt of het gebruik ervan aanzienlijk vermindert. Deze garantie is geldig gedurende twee jaar vanaf de ontdekking van het gebrek.
Indien uw product defect is, neem dan contact met ons op via contact@sorara.fr en vermeld uw bestelnummer en aankoopbewijs.
2. Commerciële garanties
Sommige producten kunnen worden geleverd met een extra commerciële garantie, die wordt gespecificeerd in de productbeschrijving. Deze garantie vervangt de wettelijke garanties niet, maar kan wel uitgebreide dekking bieden.
3. Aftersales service en reserveonderdelen
3.1 Beschikbaarheid van reserveonderdelen
Wij hebben geen reserveonderdelen voor onze producten op voorraad. Als u echter een specifiek onderdeel nodig hebt, doen wij ons best om het bij de fabrikant te verkrijgen.
Wij kunnen de beschikbaarheid van reserveonderdelen en levertijden niet garanderen, omdat dit afhankelijk is van de voorraad en de productiecapaciteit van de fabrikant.
3.2 Reserveonderdelen aanvragen
Als u een reserveonderdeel nodig hebt, neem dan contact met ons op via contact@sorara.fr met uw bestelnummer, productgegevens en het onderdeel dat u nodig hebt. Wij informeren u of wij het kunnen leveren en onder welke voorwaarden. Als er reserveonderdelen beschikbaar zijn, kunnen er extra kosten aan verbonden zijn. De prijs van reserveonderdelen is afhankelijk van de fabrikant en wordt op verzoek meegedeeld.
3.3 Reparaties en vervanging van onderdelen
- Als een onderdeel van uw product beschadigd is of vervangen moet worden, zullen wij ons inspannen om u te helpen de benodigde onderdelen van de fabrikant te verkrijgen.
- Als er een reparatie nodig is, adviseren wij u over de beschikbare opties. Deze kunnen bestaan uit lokale reparatieservices of ondersteuning van de fabrikant.